Naše služby

Dodáme Vám filtr pro každý automobil, stroj i techniku

Olejové filtry

Olejové filtry zbavují spolehlivě oleje nečistot a pevných částic (prachu, kovových špon, karbonu, sazí aj.). Pokud by k uvedené filtracii nedošlo, olej by zhoustl a svou konzistencí by začal působit jako brusná pasta. 

Zároveň se z olejového filtru stane ,,špunt", který zabrání průtoku oleje. Tím není zaručeno pravidelné mazání a tato situace může zapříčinit i závažné poškození motoru. Doporučujeme měnit olejoý filtr při každé výměně oleje.

Samozřejmostí je výměna olejového filtru při každé výměně oleje v systému. Aby se zabránilo vážným škodám, které vyplývají z nedostatečného mazání, je nutné, abyste měnili svůj olejový filtr pravidelně. Olejové filtry se používají u motorových, převodových a hydraulických olejů.

Doporučujeme filtry německé značky MANN, které jsou léty prověřenou kvalitou

Vzduchové filtry

Vzduchové filtry mají za úkol filtrovat a chránit tak motor vozu před drobnými nečistotami z nasávaného vzduchu (částice prachu, pyl, písek, saze i kapky vody), které proudí do motoru přes přední masku a chladič vozu. Tento vzduch je směřovaný do filtrační zóny a z něj vychází čistý, přefiltrovaný vzduch. Vzduchový filtr, jehož účelem je odfiltrování nečistot a jiných cizích částic ve vzduchu, zabraňuje těmto nečistotám ve vstupu do systému a tím zabraňuje poškození motoru.

To umožňuje optimální složení směsi vzduch / palivo a zaručuje tak stálý výkon motoru. Při použití kvalitních vzduchových filtrů a jejich pravidelných a včasných výměnách se může snížit spotřeba vozu až o 4 %.

Vzduchový filtr pro Váš vůz je obecně levný, a to díky jednoduché konstrukci filtru. Vzduchový filtr vyroben většinou z papíru nebo vláknitých materiálů, složené do „harmoniky" a vloženy do plastové nebo kovové kostry. Vzduchový filtr může být také vyroben z bavlny nebo tkaniny, aby se zvýšil průtok vzduchu přes filtr. Obecně platí, že pouzdro vzduchového filtru je připojeno k sacímu potrubí plastovou trubkou většího průměru, kterou proudí vzduch.

Aby mohl vzduchový filtr plnit správně svou funkci, je potřeba zajistit jeho čistotu a pravidelnou výměnu, protože počtem kilometrů najetých se zašpiněným vzduchovým filtrem bude motor trpět. Špinavý vzduchový filtr může způsobit, že sání vzduchu je neefektivní, a že regulace emisí, kterou upravuje (vzduch-palivová směs) není ve správném poměru. Nečistotou vzduchového filtru se zanášejí také svíčky, jelikož jde do systému hodně paliva a málo vzduchu.

Vzduchový filtr by měl být měněn minimálně jednou za rok. Pokud se pohybujete v prašném nebo více znečištěném prostředí, doporučujeme filtr měnit častěji.

Palivové filtry

Také tankujete palivo jen u osvědčené čerpací stanice? Bohužel né vždy je to možné a né vždy je tankované palivo stoprocentně čisté palivo. Pro tyto situace je tu palivový filtr. Ten má za úkol zamezit průniku částic nečistot velikých od 5 do 10 micronů do palivového systému. Nečistoty v palivu mohou vzniknou již při výrobě, během dopravy nebo při skladování. Dále moho vniknout do palivové nádrže během tankování a mohou se také uvolňovat ze dna Vaší palivové nádrže.

Palivový filtr se nachází v systému palivového potrubí, a to buď v motorovém prostoru nebo pod palivovou nádrží. Velké částice nečistot v palivu mohou způsobit vážné poškození motoru. Velké částice paliva mohou také ucpat vstřikovače. Proto je udržování čistého palivového filtru nezbytné k výkonu motoru automobilu.

Správné funkci palivového systému nepomáhá ani voda v palivu. Doporučujeme proto netankovat ,,na poslední chvíli". Zamezíte tak kondenzaci vody i uvolňování částic nečistot ze dna palivové nádrže a v zimě používat speciální zimní naftu a vhodná additiva.

Vzhledem k tomu, že palivový filtr je jedním z klíčových prvků při ochraně motoru před nebezpečnými cizími částicemi, je třeba ho měnit pravidelně. Někteří mechanici doporučují výměnu palivového filtru každý rok při pravidelné kontrole vozu.

Oleje a maziva

Dodáváme oleje a maziva pro vznětové a zážehové motory, oleje převodové, hydraulické i průmyslové, pro osobní i nákladní automobily, zemědělskou, stavební, lesnickou a zahradní techniku. 

Mazání motoru je důležité, o tom není pochyb. Jenže není olej jako olej. Poradíme, co znamenají jednotlivá označení a podle čeho se při výběru oleje řídit.

Je několik zásad pro výměny a dolévání motorového oleje, které je nutné dodržovat. Jen tak lze zajistit optimální podmínky pro dlouhou životnost pohonné jednotky. Mnoho motoristů se však těmito pravidly neřídí. Buď je neznají, nebo se nechají strhnout nějakou zaručenou radou typu „dej tam lepší olej, tím ničemu neublížíš.“ Často bývá opak pravdou.

Nová náplň by měla vyhovovat požadavkům výrobce vozidla. Obecně se nedoporučuje přechod z horšího oleje na lepší, tedy například z polosyntetiky na plnou syntetiku. Zde totiž hrozí uvolnění úsad a ucpání mazacích kanálků – výsledkem může být zničení motoru.

Pokud dochází k úbytku oleje, vždy by se měl dolévat produktem stejné značky a viskozity. Důvod je prostý. Jednotliví výrobci používají různé přísady zlepšující mazivost a podobně. Promíchání přísad různých firem by přitom nemuselo dělat dobrotu.

Dodáváme oleje a maziva značek FUCHS, LIQUI MOLY, MANNOL A MOBIL.

Najděte si správný filtr pro Vaše auto:

Nevíte, jaký správný filtr vybrat?

KONTAKTUJTE NÁS